Één snel en centraal aanspreekpunt

08/11/2023

De knoop is doorgehakt en de onderhandse verkoopovereenkomst is getekend: hoera! Voor je woning opgeleverd wordt, moet je verdere keuzes maken over de afwerking, heb je misschien bijkomende vragen of wil je nog aanpassingen maken. Onze klantenbegeleiders zijn je aanspreekpunt tijdens het hele proces.

Het tekenen van een compromis is een mijlpaal in de aankoop van een nieuwe woning. Bij Potrell betekent die ondertekening dat je officieel klant bent en bij onze klantenbegeleiding terechtkan. Want tussen compromis en sleuteloverdracht zit bij nieuwbouw enige tijd. Wij laten je in die periode niet aan je lot over: klantenbegeleiders Sybille en Evelien nodigen je uit voor een kennismakingsgesprek en houden contact tot de oplevering van de woning.

Van start

“Wanneer het compromis is getekend, zet ik de keten in gang,” zegt Sybille. “Ik verwittig leveranciers en onderaannemers, en bezorg de gegevens en plannen aan de juiste personen. Team verkoop licht mij in over de wensen en voorkeuren van de klant. Vervolgens nodig ik de klant uit voor een gesprek.”

Tijdens de eerste kennismaking kan je als klant al je vragen en eventuele bijkomende wensen bij onze klantenbegeleiders kwijt. Daarbij maken jullie afspraken over de deadlines voor bepaalde keuzes. “Zo weten klanten duidelijk wanneer ze de knoop moeten doorhakken voor de inrichting van de keuken, bijvoorbeeld. Dat is belangrijk omdat hun keuzes een impact hebben op zaken zoals elektriciteit of de draairichting van de deuren.”

Een centrale plek voor je dossier

Onze klantenbegeleiders nemen je dossier dus stevig in handen. Niet op papier, maar via het online platform Ziggu. Daar verzamelen ze alle informatie over het pand. Na jullie eerste gesprek maken we aparte topics voor je vragen en wensen. Sybille: "Bij mij staat Ziggu altijd open op mijn computer. Wat ik zelf kan beantwoorden, behandel ik zo spoedig mogelijk. Wekelijks zit ik samen met de projectleiders om de overige zaken te overlopen. Kopers krijgen dus snel en correct een passend antwoord."

Tot de laatste details

Tijdens de ontwikkeling van je woning zijn er 3 rondgangen gepland op de werf. Dit zijn schakelmomenten: de projectleider toont de voortgang en jij stelt meteen al je vragen. Tijdens de voorlopige oplevering is een klantenbegeleider aanwezig. “Ik vind het zelf spannend om het resultaat te zien van de keuzes van een klant”, gaat Sybille verder. “Tijdens zo’n sleuteloverhandiging doorlopen we alle kamers van boven naar onder, tot we opnieuw aan de voordeur staan. Ik noteer eventuele bemerkingen en bezorg ze aan de projectleider voor verdere opvolging. Daarna volgen we dit wekelijks op met ons team tot alles afgevinkt is en de klant tevreden is over zijn nieuwe thuis.”

Een tevreden huiseigenaar

Onze klanten appreciëren een vast contactpersoon. De persoonlijke begeleiding in combinatie met het online platform nemen heel wat zorgen weg. Door de snelle opvolging en onze gebundelde communicatie slapen klanten op hun beide oren bij Potrell.